Orde en Netheid - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Cheryl Joemrati - WaarBenJij.nu Orde en Netheid - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Cheryl Joemrati - WaarBenJij.nu

Orde en Netheid

Door: Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Cheryl

18 September 2014 | Nederland, Alkmaar

De avond voor vertrek!

Ik ben altijd opgevoed met "Orde en Netheid" (nu ik het zo typ, hoor ik het mijn vader in mijn achterhoofd zeggen..). Niet dat mijn ouders autistisch zijn, maar alles was bij ons thuis altijd geordend en netjes. Ik kon nooit iets langer dan 10 minuten laten liggen, of het was al weer opgeruimd omdat het daar niet hoorde. Denk hierbij vooral aan fout geparkeerde schoenen. Ondanks de geordende netheid, ben ik een vreselijke chaoot en sloddervos tegelijk. Het liefst laat ik zo veel mogelijk slingeren, omdat ik dan precies weet wáár het ligt. De afgelopen week heb ik bij mijn ouders gebivakkeerd omdat mijn 'royal palace' al is onderverhuurd. Met bijna al mijn kleren ben ik terug verhuisd naar Bergen en godsallejezus, een rampgebied was er niks bij. De eerste verdieping was in beslag genomen door mij, mijn kleren en openstaande koffers waar iedere dag wat werd ingemikt. De "Orde en Netheid" was desastreus verstoord.

De afgelopen week bestond uit niets anders dan een afscheid in welke vorm dan ook. Ik ben in één week nog nooit zo vaak uiteten geweest. Ik heb mijn ouderlijk huis amper gezien en was bijna de hele week "on the road".

Mijn koffers zijn bijna dicht. Met bijna bedoel ik dan dat ik er steeds weer iets uit haal en erbij doe. Ze zijn be-lach-e-lijk zwaar en tot grote ergernis van mijn vader ging dat kreng uiteraard niet dicht. Ik denk dat we binnen een half uur het zowel Surinaamse en Nederlandse scheldwoordenboek zijn doorgesjoeft. Net heb ik er voor het laatst vandaag iets ingestopt en hij ging pas dicht toen ik er met mijn dikke billen op ging zitten.

Tot slot heb ik via Facebook een jongen gevonden die ook naar Leeds gaat en we zitten toevallig in het zelfde vliegtuig. Na de douane spreken we af en reizen we samen. Ik heb al een uitnodiging gekregen voor een geheel verzorgd diner en een vet feest dat afgelopen is als de zon opkomt. Ik zeg; niks meer aan doen!

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle leuke en creatieve vormen van afscheid en ik hoop jullie gauw weer te spreken!

Take care!

  • 19 September 2014 - 07:54

    Joop En Atie :

    We wensen je een prachtige onvergetelijke tijd daar! Maak er wat moois van (twijfel ik niet aan) hoop dat je niet te veel heimwee hebt heel veel liefs en een heeele dikke knuffel xxx

  • 19 September 2014 - 08:02

    Yvonne:

    Dat zal me een avontuur worden! Ik wens je een hele goede reis en tot het volgende verslag. Doe voorzichtig! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheryl

Studente aan de Haagse Hogeschool (European Studies) en voor een semester naar Engeland!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 6628

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis - Studeren in Engeland

Landen bezocht: