Beleefdheid 8.0 - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Cheryl Joemrati - WaarBenJij.nu Beleefdheid 8.0 - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Cheryl Joemrati - WaarBenJij.nu

Beleefdheid 8.0

Door: Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Cheryl

20 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Look Right!

Allereerst; ik ben veilig en wel gearriveerd in Engeland!

Op Schiphol stond gisteren een heel uitzwaaicomité klaar met verwachtte en onverwachte mensen, dat was ontzettend leuk! Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik het emotioneel moeilijker zou hebben, maar ik heb het redelijk droog gehouden. Ik denk dat dat meer kwam door alle stress en zorgen of ik m'n boardingpass wel had, m'n paspoort niet ergens had laten slingeren ik m'n vliegtuig wel zou halen.

Mijn eerste indruk van Engeland; grijs, grauw, oude huizen en vreselijk beleefde mensen. Bij het regelen van een taxi werd ik al aangesproken met "hello love", bij een restaurantje met "dear" en toen iemand tegen me opbotste was het "excuse me, pretty". Mensen die mij goed kennen weten dat ik daar normaal gesproken niet zo happig op ben maar naar mate de dag vorderde vond ik het steeds leuker worden. Ik kan wel echt merken dat ik uit het boeren Nederland kom. Ik antwoord met yes en no, vergeet regelmatig de 'please', begroet mensen met BYEEEEEEE en loop vervolgens weg. Huiswerk voor de komende vijf maanden; iets beleefder worden.

Engeland is niet ver van mijn thuis en ik denk dat er niet heel veel cultuurverschillen zullen zijn. Het enige wat voor mij nu nog onmogelijk lijkt, is links rijden. Ik wil graag een fiets huren, maar volgens mij is dat levensgevaarlijk. Ik heb gehoord van Jesse (mijn reismaatje) dat er fietscursussen zijn en ik denk dat dat geen overbodige aanschaf zou zijn.
Ik heb gisteren in de taxi - van het vliegveld naar mijn studententent - doodsangsten uitgestaan omdat ik dacht dat de chauffeur zou botsen met anderen. Gelukkig duurde dat niet heel lang en kon ik naar buiten kijken en genieten van het prachtige landschap.

Ik zit in een studentenhuis met nog 3 anderen, waarvan ik er 2 heb ontmoet. Hele aardige jongens maar iedereen leeft hier wel een beetje op zichzelf. Alles is gedeeld, behalve mijn slaapkamer. Het huis is best klein maar ik vind mijn kamer nog verrassend groot. Ik heb gisteren gauw m'n koffers uitgepakt en 's middags nog de stad in gegaan met Jesse.

Richting de stad heb ik de metro gevonden en toen ik uitstapte zat ik te zoeken naar een uitcheckpaaltje voor mijn OV-kaart - die er natuurlijk helemaal niet was. Grappig hoe je gewend bent aan bepaalde dingen. We hebben lekker geslenterd door de stad en een winkelcentrum gevonden, voor mij een walhalla. Er zit een Superdry store (heel gevaarlijk voor mn pinpas..), een extreem leuke sushibar waar alles vers wordt gemaakt en in een bakje op de lopende band wordt gezet, bekende kledingwinkels (mango, zara) en nog veel meer. Zelfs de roltrappen zijn links! Say what?!
Toen we het winkelcentrum uitliepen, was er verrassend genoeg regen. Dus, eerste aankoop: een paraplu en een a-charmante regenponcho! (In het kader van, let your first purchase be a good one!)

Tot slot ben ik nog de trotse eigenaar geworden van een Engels telefoonnummer, ze hebben hier een soort van prepaid abonnement. Je hebt flink wat belminuten, smsjes en GB voor 15 pond en als het op is, kun je het gewoon opwaarderen met een beltegoed kaart. Als je mn telefoonnummer wil hebben, laat het me even weten! (Mn Nederlandse nummer blijft ook intact voor Whatsapp!)

Ik ga zo even de weg naar de supermarkt ontdekken en dan weer even de stad in!

Liefs en een brassa, Cheryl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheryl

Studente aan de Haagse Hogeschool (European Studies) en voor een semester naar Engeland!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 6642

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis - Studeren in Engeland

Landen bezocht: