Keep on going - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Cheryl Joemrati - WaarBenJij.nu Keep on going - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Cheryl Joemrati - WaarBenJij.nu

Keep on going

Door: Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Cheryl

20 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Allereerst wil ik even zeggen dat ik echt ontzettend leuke reacties krijg op mijn blogs, mijn foto’s en onlangs veranderde relatiestatus en via Whats’app! Mijn grote dank daarvoor.

Het eten is hier nog steeds slecht en wat eten betreft mis ik werkelijk alles. Gelukkig kwam Ron vorige week met allemaal lekkere dingen (pannenkoekenmix, drop, pepernoten, stroopwafels, kaas en wasa crackers). Lief, ik ben je nu al eeuwig dankbaar :D.

De school is onderverdeeld in 4 ‘campussen’: Headingley Campus, Headingley Carnegie Stadium, City College en City Campus. Ik heb voornamelijk les in de City Campus, welke is onderverdeeld in 13 gebouwen. 4x3 gebouwen staan aan elkaar en 1 gebouw staat aan de andere kant van de stad. Ik heb ergens begin van het semester een plattegrond gekregen, maar aangezien ik een ramp ben in kaartlezen, is de kaart heel snel bij het oud papier verdwenen. Je kan begrijpen dat een last minute lokaalwijziging hier niet echt gewaardeerd wordt, aangezien je minstens 10 minuten a een kwartier onderweg bent naar een ander gebouw. En ja, het gebeurt met regelmaat.

Ik steek inmiddels over als een echte Engelsman. Dat houdt in dat je niet wacht totdat het signaal bij het stoplicht groen wordt, maar wacht totdat je denkt dat je over kan steken en gewoon heel hard doorloopt. Het scheelt wel wat tijd, doorweekte kleren bij regen en een verwaaide coupe want de stoplichten staan vaak lang op rood.
Met mijn vakken gaat het inmiddels iets beter. Ik heb bij twee vakken aangegeven dat ik werkelijk niks van snapte. Gelukkig zijn leraren hier ontzettend behulpzaam; ik heb allemaal links van youtube filmpjes en recommendations van boeken gekregen in de hoop The Criminal Justice System wat beter ga begrijpen. Als je leraren zo graag willen helpen, maakt je dat ook gemotiveerder om te beginnen met je opdrachten. Resultaat: Eén essay is bijna af. Inleverdatum: Ergens eind januari. Trots.

Ik geniet hier volop van alle leuke dingen. Er zijn veel feestjes en zo her en der woon ik er een bij doordeweeks. In Den Haag is een feest op maandag of dinsdag bijna ondenkbaar. Verder ben ik afgelopen vrijdag in Manchester geweest samen met Yasmina. Ontzettend leuke stad (wederom te veel geshopt) en bij de markt lekker gegeten. We kwamen ook nog ergens op de markt een Nederlands tentje tegen met poffertjes en Pickwick thee. Heel kunstzinnig, musea- en cultuuraangelegd zijn we beide niet, dus hebben we een rondje in het reuze rad gedaan, gewinkeld en gegeten. Het eten was hier zo lekker dat ik flink eten heb meegenomen voor thuis (lams kebab, turkse kip, tjauwmin…). Verder krijg ik heel veel bezoek. Mijn collega Ilona was voor 2 dagen in Leeds samen met haar vriend (maken een rondreis door Engeland) en dat was heel gek om haar hier te zien. Ontzettend leuk en we hebben flink wat biertjes en cocktails gedronken. Ron komt aankomend weekend, Bart komt Halloween vieren (TRICK OR TREAT!), mijn ouders komen daarna, misschien komt mijn Olli-maatje Bruce nog, Ron komt nog een weekend en ik ga naar Malta om Amber’s verjaardag te vieren.
18 december kom ik weer terug naar Nederland voor 3,5 week. Geneuzel als ‘herfstvakantie’ kennen ze hier niet, dus pakken ze flink uit met vrije dagen rond de kerst. 12 januari vlieg ik weer terug naar Leeds om al mn essays in te leveren en al het andere papierwerk. Ik zal hier nog max 2 weken blijven en dan is het semester alweer voorbij!

Liefs en een brassa!

  • 20 Oktober 2014 - 18:56

    Ilona:

    Was gezellig schat! Zie je snel weer, succes nog in het mooie Leeds!
    Cheers! Xxxxx

  • 20 Oktober 2014 - 20:39

    Yvonne:

    Nou....ik lees het al, ik zie je wel weer een keer in het dorp, want je krijgt zooooveel bezoek, dat ik maar gewoon in Bergen blijf. Je moet tenslotte ook nog wat leren. Het is natuurlijk niet zo dat je alkes van CSI en CSI New York kan leren hihihi. Dikke kus (of brassa)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheryl

Studente aan de Haagse Hogeschool (European Studies) en voor een semester naar Engeland!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 6631

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis - Studeren in Engeland

Landen bezocht: